Returer

Ångerrätt/retur

Om du vill returnera något från din beställning gör du det via vår returportal eller genom att maila oss ditt ordernummer samt mailadress som användes vid beställningen.

Vår returpolicy berättigar dig som konsument en fjorton (14) dagars returrätt efter att du har mottagit varan/varorna som du har köpt från oss. Du har rätt att öppna och undersöka produkterna som du köpt men alla produkter som returneras oanvända. Originalförpackning får ej vara uppbruten vid en retur. Det får heller inte vara några som helst tecken på användning och det inkluderar lukter som rök eller parfymer. Om produkterna du vill returnera skulle instämma på något som ej accepteras enligt ovan kommer returen ej att godkännas och istället skickas tillbaks. 

Som konsument behöver du först att ta emot din beställning från leveransföretaget, annars debiteras du en avgift på 200kr. Du som konsument är skyldig att produkterna skickas tillbaka till oss, du kan antingen använda QR-koden som du får via vår returportal eller köpa egen frakt för att skicka tillbaka varorna. Var noga med att försändelsen är spårbar när du skickar det. Du som konsument är skyldig för paketet och dess innehåll tills att vi mottagit försändelse, dvs. om transportföretaget skulle tappa bort/skada försändelsen kan vi ej återbetala dig.

Var noga med att produkterna skickas till rätt adress som nämns ovan. Produkter som skickas till fel adress kommer ej att kunna levereras och därmed nekas en retur. 

När din retur är accepterad eller nekad kommer du att få ett mail angående detta.

Notera att en återbetalning kan ta upp till tio (10) dagar beroende på vilken bank du har. Har du inte fått en återbetalning inom denna tid, kontakta oss här

Alla fraktkostnader bekostas av konsumenten och återbetalas inte vid nyttjandet av öppet köp/ångerrätt. Om du använder QR-koden för att skriva ut din fraktsedel som du får via returportalen kommer det att dras av 60kr för returfrakten. 

Om du ej använder QR-koden debiteras du ej.