En passion som startades i Uppsala
Allt startade 2020, Wear The Hype startades som ett UF- företag och bildades till ett aktiebolag år 2022. Vi hade en passion, ett mål, att sälja exklusiva kläder på ett hållbart sätt. Vi ville revolutionera second-hand shoppingen med marknadens bästa priser, bästa kvalitén från inköp, till försäljning. Allt för att våra kunder ska ha den bästa köpupplevelsen.
Wear The Hype är en onlinebutik baserad i Uppsala, med en enorm passion för second-hand kläder & accessoarer från världens mest exklusiva och berömda märken. Till skillnad av andra second-hand butiker så äger Wear The Hype 100% av alla sina produkter, vilket innebär snabbare och säkrare leveranser.
Köpvillkor
Allmänt
Följande villkor gäller alla beställningar som som görs av dig som kund (hädanefter "du" "dig","ditt" hos Wear The Hype AB (org. nr. 559413-9791, Snoavägen 13, 743 64 Björklinge, hädanefter kallat "vi, våra, vårt, oss, bolaget".
Genom att använda wearthehype.se och/eller genomföra en beställning, godkänner du att följa villkoren som anges i detta dokument "Köpvillkor". Försäkra dig att du läst och förstått "Köpvillkor" innan du genomför ett köp hos wearthehype.se . För att få genomföra ett köp behöver du vara minst 18 år gammal eller ha vårdnadshavare/förmyndares godkännande.
Alla produkter på wearthehype.se tillhandahålls vid en viss angiven tidpunkt, innebär eller är inte en garanti för att dessa produkter är tillgängliga. Bolaget förbehåller sig rätten att när som helst sälja slut på en produkt. Bolaget reserverar sig för slutförsäljning, bild och/eller tryckfel samt felskrivningar i titel, text och pris.
Bolaget förbehåller sig rätten att när som helst ändra "Köpvillkor" utan att meddela dig på förhand. Den version av "Köpvillkor" som gäller är den som finns på wearthehype.se när ditt köp genomförs.
Bolagsinformation
Bolagsnamn: Wear The Hype AB
Adress: Snoavägen 13
Postnummer: 743 64 Björklinge
Internet: www.wearthehype.se
E-post: info@wearthehype.se
Telefon: 072-332 34 61
Org nummer: 559413-9791
Moms registreringsnummer: SE559413979101
F-Skatt: Bolaget innehar F-skattesedel
Bolagets säte: Björklinge
Pris
Vid beställning gäller det pris som uppges vid på wearthehype.se. Samtliga priser uppges i Svenska Kronor och inkluderar moms. På vissa produkter är det vinstmarginalbeskattning. Frakt- och eventuella betalningskostnader tillkommer.
Beställning:
När du lagt din beställning och betalning har tillkommit till bolaget, mailar vi en orderbekräftelse på ditt köp, förutsatt att du angivit din mailadress vid köpet. Om vi av någon anledning inte skulle kunna leverera din beställning till dig kommer vi att snarast möjligt att kontakta dig. Om vi redan mottagit en betalning av dig kommer vi att återbetala dig på samma sett som du betalade oss, i den mån det är möjligt.
Betalning
Hos wearthehype.se kan du betala din beställning med sex (6) olika typer, American Express, MasterCard, Visa, Discover, Klarna, Swish. Vi erbjuder även betalning med fem (5) digitala plånböcker, Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay, Microsoft Pay & Click To Pay.
Vid direktbetalning dras pengarna direkt från ditt konto och vi skickar en orderbekräftelse, om vi fått en mailadress vid ordern. Det sparas aldrig några uppgifter från ditt kort.
Vi erbjuder betalning via Klarna AB och därmed sker hela betalningen hos Klarna AB. Betalningsdetaljer skickas från Klarna AB när du valt att betala via de. Du hittar fullständiga köpvillkor hos www.klarna.com och du kan även nå de på telefonnummer 08- 120 120 10.
Leverans
Wear The Hype AB siktar alltid på att du ska ha paketet hos dig inom tre (3) arbetsdagar. Oftast finns paketet redan hos dig, eller hos ett ombud inom 1-2 arbetsdagar. Ibland kan det ta längre tid vid exempelvis lagerstatus, sjukdom, semester eller av andra skäl. Du kan se hur det går för din order på "Mitt konto" eller via spåringsnumret du får av oss. Har du frågor kring aktuell leveranstid kan du kontakta oss på mail: info@wearthehype.se eller på 072-332 34 61.
Fraktavgifter
Vi erbjuder alltid fri frakt på alla beställningar lagda på hemsidan, oavsett ordervärde.
Outhämtade paket
Om du av någon anledning inte skulle ta emot/hämta ut ditt paket och det skickas tillbaks till bolaget kan vi komma att ta ut en avgift på 200SEK. Avgiften avser expederingen av paketet. Paketet har en låst liggetid på 7 dagar hos ett ombud eller i en paketbox med PostNord, därefter skickas paketet tillbaka till oss och därmed kan vi komma att ta ut en expederingsavgift på 200SEK i din återbetalning.
Ångerrätt/retur
Ångerrätt/retur
Om du vill returnera något från din beställning gör du det genom att maila oss ditt ordernummer samt mailadress som användes vid beställningen.
Vår returpolicy berättigar dig som konsument en fjorton (14) dagars returrätt efter att du har mottagit varan/varorna som du har köpt från oss. Du har rätt att öppna och undersöka produkterna som du köpt men alla produkter som returneras oanvända. Originalförpackning får ej vara uppbruten vid en retur. Det får heller inte vara några som helst tecken på användning och det inkluderar lukter som rök eller parfymer. Om produkterna du vill returnera skulle instämma på något som ej accepteras enligt ovan kommer returen ej att godkännas och istället skickas tillbaks.
Som konsument behöver du först att ta emot din beställning från leveransföretaget, annars debiteras du en avgift på 200kr. Du som konsument är skyldig att produkterna skickas tillbaka till oss, genom att köpa egen frakt för att skicka tillbaka varorna. Var noga med att försändelsen är spårbar när du skickar det. Du som konsument är skyldig för paketet och dess innehåll tills att vi mottagit försändelse, dvs. om transportföretaget skulle tappa bort/skada försändelsen kan vi ej återbetala dig.
Var noga med att produkterna skickas till rätt adress som nämns ovan. Produkter som skickas till fel adress kommer ej att kunna levereras och därmed nekas en retur.
När din retur är accepterad eller nekad kommer du att få ett mail angående detta.
Notera att en återbetalning kan ta upp till tio (10) dagar beroende på vilken bank du har. Har du inte fått en återbetalning inom denna tid, kontakta oss här
Alla fraktkostnader bekostas av konsumenten och återbetalas inte vid nyttjandet av öppet köp/ångerrätt.
Reklamation
Vill du reklamera en produkt som du köpt av oss som har ett fel på sig har du rätt till det. Din lagliga rätt att returnera en produkt är tre (3) år från inköpet. Fel på artikeln, felleverans eller transportskada skall reklameras inom "skälig tid". Om du vill reklamera en produkt gör du det genom att maila oss.
Personuppgifter
Wear The Hype AB värnar om våra kunders inegritet och strävar alltid att skydda de på bästa sätt. Det är bolagets målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personskydd.
Wear The Hype är personuppgiftsansvarig för behandligen av de personuppgifter som du som kund lämnar till Wear The Hype. Genom godkännande av dessa "Köpvillkor" samtycker som kund bolagets hantering av dina personuppgifter enligt denna punkt. Lagrade personuppgifter används endast av Wear The Hype. Vi kan komma att skicka kundens "Namn, adress, postnummer, postort, telefonnummer, mailadress" till fraktbolag för att kunna skicka din order. Önskar du att dina personuppgifter ska bort från vår lagring kan du kontakta oss på filip@wearthehype.se för att få dessa raderade.
Läs mer om vår sekretesspolicy här och hur vi hanterar cookies här.
Force majeure
Wear The Hype AB friskriver sig från ansvar vid så kallade Force majeure händelse. Dessa karaktiseras som händelser utanför vår kontroll såsom krig, strejk eller annan arbetsrättlig konflikt, översvämming, brand eller liknande händelse.
Tillämplig lag
Svensk lag är tillämplig på detta avtal.
Tvist
Wear The Hype AB följer Allmänna reklamationsnämdens beslut.